١٦‏/٠٨‏/٢٠٠٧

اول مرة تحب يا قلبي



أ
ول مرة تحب يا قلبي




مع انه اول حب في حياتي
لكنه عادي زي اللى بيحكوا عليه في الافلام

هي زملتي في الدراسة , في الاول كانت زيها زي اي واحدة
لكن بعد فترة ( مش عارف ايه السبب ) كنت بحس انى بستريح
لما بشوفها ( كنت بحاول اغط بصري)وبدات الراحة تزيد لكن
السنة كانت خلصت وبدات الاجازة وفضلة فاكرها طول الاجازه
ولما طلعت النتيجه بصيت على نتيجتها بعد نتيجتى علطول
ومع بداية السنة الجديدة الموضوع زاد هيه دخلت كهربا وانا
دخلت ميكانيكا كنت بروح القسم عندها كتير وهيه بدات تاخد بالها
كنت بتعمد اركب معاها احيانا - احنا في العاشر والطريق بياخد
ساعة - كانت ساعدتي في الساعة ده ماتتوصفش
محاولتش اكلمها بشكل مباشر مع ان جت اكتر من فرصت
مكنتش محتاج اكلمها الكلام كان باين في عيني


قررت اتجوز
وفجاة خد القرار اني اتقدملها وبدات اسال عنها وبعدين
كلمت اهلى واقنعتهم طبعا بعد نقاش طويل
اتصلت بابوها وفاتحته في الموضوع لكن كان رده واضح
- انتوا لسه طلبه اجل الموضوع لما تتخرجوا -م
حتى انه رفض الخطوبة او مجرد مقابلتى
مع اني طبعا زعلت لكن ده مغيرش في مشاعري تجاهها
اتعرفت على اخوها وكنت بتصل بيه كل فترة لما كانت بترد عليا
كنت يدوب بسلم عليها واحيانا بسألها عن اخبار مذاكرتها
لكن ماحولتش ازود مع ان كان فيه اكتر من فرصة مناسبة
خاصة ان كان فيه اكتر من مادة مشتركة كنا بناخدها مع بعض


اعجاب مش حب
وبعد فترة اكتشفت حاجة غريبه انى معرفش حاجه عنها
عن صفاتها واذا كانت تناسبني ولا لأ
اكيد احساسي تجاها مش حب مجرد اعجاب
لان مش معقوله واحد يحب واحده من غير ما يعرف عنها حاجه
يمكن اعجبت بشكلها ؟ لا شكلها مش جميل بشكل وهمي بالعكس
هيه عادية
طيب يا ترى ليه بحبها؟ اتصدمت لما عرفت السبب
انا بحبها لانها بنت مصرية -مش قصدي طبعا على صاحبة
مدونة بنت مصرية لاني معرفهاش اصلا -


بحب البنت المصرية
انا بحب فيها لونها بشرتها القمحي
بحب فيها حياء وكسوف البنت
وحيوية ونشاط الشابة
بحب وقفتها مع شلة صحابتها البنات
بحب خجلها لما يجي شاب يكلمها
بحب فيها تدينها الفطري وحجابها الجميل
بحب فيها حبها لاي نشاط خيري  يتعمل في الكلية
بحب فيها ضحكتها البسيطة
بحب فيها البنت المصرية


حب من بنات افكاري
انا فعلا كنت بحب واحد في خيالي واحد فيها كل مواصفات
البنت المصرية
ولان زملتي ده كانت اول واحده اتعامل معاها لاني قضيت معظم
وقتى السعودية فاول لما لقيتها زي ما تقولو كده
حطيت الصورة اللى في خيالي على الشكل الواقعي اللى قدامي
انا فعلا بحب البنت المصرية
مش عارف الله اعلم ممكن تجوز زملتي ده قدام وممكن لأ
الجواز قسمه ونصيب صحيح انا دلوقتى مش مرتبط بيها نفسيا
لكنى متاكد انى اول حب في حياتي هوه اجمل حب
لانه حب للبنت المصرية


ليست هناك تعليقات: